1. Additív-kombinatorikus számelmélet /fejlesztés alatt/ 2. Módszertani kérdések 2.1. Egyetemi matematika hatása az oktatásban A téma: A matematikával való foglalkozás eddig jobbára egyirányú volt; az általános iskolai ismeretekre épült a középiskolai, a középiskolaira az egyetemi. A fenti program ezen út megfordítását célozza meg; azt kívánja megmutatni, hogy az egyetemi oktatás hogyan jelenik meg az általános iskolában és a középiskolában.
Kutatási téma: Mostanában többen foglalkoztak e témával (az ELTE TTK Matematikai Intézetében TDK dolgozat is készült). E kérdéskörben PhD dolgozat készítése is indokolt; nemcsak e téma szisztematikus feldolgozása várat magára, hanem egy követő vizsgálat is: az iskolai oktatásban mennyire tudatos ez a fajta gondolkodás különböző korcsoportú oktatóknál.
Irodalomjegyzék:
[1] Hegyvári Norbert: Egyetemi matematika az iskolában (elektronikus jegyzet, 2013) http://hegyvari.web.elte.hu/Egyetemi.pdf [2] a „Journal for Research in Mathematics Education” folyóirat néhány száma (külföldi kitekintés) [3] Tim Gowers’ Weblog pedagógiai jellegű írásai: https://gowers.wordpress.com/2012/11/20/what-maths-a-level-doesnt-necessarily-give-you/#more-4693 https://gowers.wordpress.com/2012/07/07/a-trip-to-watford-grammar-school-for-boys/ https://gowers.wordpress.com/2009/06/08/why-arent-all-functions-well-defined/ https://gowers.wordpress.com/2008/08/16/just-do-it-proofs/ [4] Tim Gowers: Matematika nagyon röviden, Typotex 2010 2.2. Poliéderek görgetése különböző felületeken /fejlesztés alatt/ Irodalomjegyzék:
[1] On the trace of polyhedra. Geom. Dedicata 55 (1995), no. 1, [2] The rolling polyhedra. Publ. Math. Debrecen 52 (1998), no. [3] The rolling polyhedra II (manuscript) |
Phd kutatási témák |